12 września 2021r. większa część klasy IIIe i IIIb wraz z uczennicą klasy IIIf i uczniem IIId wyruszyła na „podbój” Podhala. Po dotarciu do Ochotnicy Dolnej, która była naszą bazą wypadową i zjedzeniu obiadokolacji, wybraliśmy się na krótki rekonesans okolicy.

Następnego dnia po śniadaniu, wskoczyliśmy w buty trekkingowe, spakowaliśmy kurtki przeciwdeszczowe  do plecaków i udaliśmy się do Nowego Targu, gdzie czekała na nas licencjonowania przewodniczka górska, która wprowadziła nas na Turbacz- najwyższy szczyt Gorców (1310 m.n.p.m.). Podczas podejścia i zejścia pogoda była fantastyczna. Nie spadła ani jedna kropla deszczu. W drodze powrotnej do pensjonatu, zatrzymaliśmy się przy pomniku Ochotnickiej Nike, nawiązującej do Marii Kawalec- lokalnej bohaterki Ochotnicy. W pensjonacie czekała już obiadokolacja w postaci góralskiego grilla- oscypki, pieczone skrzydełka, kiełbaski czy boczek.

Wszyscy uczestnicy wycieczki czekali na kolejny dzień- wyjazd do Energylandii. Największym zainteresowaniem cieszyły się dwa rollercoastery: Hyperion i Zadra. Pierwszy z nich ma 85 stopni nachylenia przy spadku i rozwija prędkość 142 km/h. Drugi 90 stopni nachylenia przy spadku i porusza się z prędkością 121 km/h. Jeżeli dodamy do tego wszystkiego jeszcze przeciążenia, to możemy stwierdzić, że poczuliśmy się przez moment jak kierowcy Formuły 1. Po niesamowitych emocjach związanych z największym parkiem rozrywki w Polsce, udaliśmy się na obiadokolację. Po drodze zwiedziliśmy jeszcze drewniany kościół pw. Znalezienia Krzyża Świętego w Ochotnicy Dolnej. Na szczególną uwagę zasługuje ołtarz główny- wspaniale rzeźbiony krucyfiks z XVII w.

W środę, po śniadaniu, pożegnaliśmy się z gospodarzem pensjonatu i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Zatrzymaliśmy się jeszcze na Starym Rynku we Wrocławiu.

Na koniec chcielibyśmy bardzo podziękować organizatorom i opiekunom wycieczki: Pani Grażynie Krueger, Panu Sławomirowi Kruegrowi oraz Panu Sylwestrowi Baryczkowskiemu.

Licznik odwiedzin:

e-mail: liceumwczarnkowie@o2.pl

Ranking Perspektyw

Wirtualny spacer

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.