W dniach od 12 do 16 czerwca 2023r. większa część uczniów klasy I e, połowa I f oraz dwóch przedstawicieli I c wzięło udział w wycieczce krajoznawczo-turystycznej. Pomysłodawcami i organizatorami wycieczki byli Pani Grażyna Krueger oraz Pan Sławomir Krueger, którzy zabrali uczniów na Kielecczyznę oraz Małopolszczyznę.

Naszym miejscem noclegowym było Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Chęcinach. Po siedmiogodzinnej podróży dotarliśmy do naszej bazy noclegowej. Zostawiliśmy bagaże w schronisku i ruszyliśmy na rekonesans okolicy. Na niewielkim rynku „przywitał nas Gospodarz Miasta”, król Władysław I Łokietek. Na wzgórzu zamkowym zobaczyliśmy Kościół świętego Bartłomieja, którego budowę rozpoczął wspomniany już Władysław I Łokietek, a ukończył jego syn, Kazimierz III Wielki. Powróciliśmy do schroniska na obiadokolację i nocleg.

Następnego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy w góry. Celem były Łysogóry, czyli najwyższe pasmo Gór Świętokrzyskich. Naszą przygodę z najstarszymi górami Polski rozpoczęliśmy w Nowej Słupi. Stamtąd ruszyliśmy na Łysą Górę. Zwiedziliśmy i poznaliśmy historię Klasztoru Misjonarzy Oblatów. Mieliśmy okazję podziwiać gołoborze, czyli rumowiska skalne, a zwieńczeniem całego dnia było zdobycie Łysicy- najwyższego szczytu Gór Świętokrzyskich.

Wszyscy uczestnicy wyprawy z niecierpliwością wyczekiwali trzeciego dnia wycieczki. W tym właśnie dniu pojechaliśmy do jednego z największych parków rozrywki w Europie. „Energylandia” dostarczyła nam wiele emocji, a każdy uczestnik wyjazdu doznał niesamowitych wrażeń testując swoje siły i odwagę na kolejkach górskich.

W przedostatnim dniu naszej wycieczki udaliśmy się na zwiedzanie Kielc. Zobaczyliśmy rzeźbę dzika, która nawiązuje do legendy o powstaniu Kielc oraz zwiedziliśmy starówkę. Maszerując ulicami miasta odnieśliśmy wrażenie, że stolica województwa świętokrzyskiego wcale nie ustępuje literackiemu Krakowowi. Jan Kochanowski, Mikołaj Rej, Henryk Sienkiewicz czy Stefan Żeromski połączyli swoje losy z ziemią kielecką. W tym dniu zwiedziliśmy również ruiny zamku królewskiego w Chęcinach, którego rezydentami byli znani nam z kart historii Władysław I Łokietek, Kazimierz III Wielki, Władysław Jagiełło czy królowa Bona.

16 czerwca, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy do Czarnkowa. Prastara tradycja wycieczek szkolnych została zachowana. Po drodze do domu nie mogło zabraknąć posiłku w McDonaldzie.

Pragniemy raz jeszcze podziękować organizatorom wycieczki. Pani Profesor, Panie Profesorze. Dziękujemy : )

Licznik odwiedzin:

e-mail: liceumwczarnkowie@o2.pl

Ranking Perspektyw

Wirtualny spacer

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.