W dniach 10-12 kwietnia 2024r. klasa II f wraz z „rodzynkiem” z II e udała się na wycieczkę krajoznawczo-turystyczną do Warszawy. Pomysłodawcą i organizatorem eskapady był Pan Andrzej Wiśniewski. Podczas pobytu w Warszawie korzystaliśmy z komunikacji miejskiej. Mieliśmy okazję podróżować metrem, tramwajami i autobusami.

Pierwszym etapem podróży był dojazd autobusem do Wronek, a potem pociągiem do Warszawy. Po zakwaterowaniu w hostelu, zjedliśmy „małe co nieco” w McDonaldzie i ruszyliśmy na podbój stolicy. Zwiedziliśmy Niewidzialną Wystawę i doświadczyliśmy jak wygląda życie osób niewidomych i niedowidzących i z jakimi problemami muszą się mierzyć w codziennym życiu. Potem oddaliśmy się szałowi zakupów w Złotych Tarasach i ruszyliśmy w stronę Powiśla. Tam Pan Wiśniewski przekazał nam kilka informacji na temat społeczeństwa Warszawy, które w „Lalce” opisał Bolesław Prus. Na Powiślu pstryknęliśmy kilka zdjęć Syreny, Stadionu Narodowego i Mostu Świętokrzyskiego.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od śniadania. Największym zainteresowaniem cieszyły się płatki śniadaniowe z mlekiem. Tego dnia udaliśmy się ulicą Nowy Świat na rondo de Gaulle ze słynną palmą. Zobaczyliśmy najstarszą pijalnię czekolady Wedla. Zrobiliśmy kilka zdjęć przed Pałacem Kultury i Nauki i zobaczyliśmy słynną galerię sztuki „Zachęta”. W Muzeum Życia w PRL-u odbyliśmy podróż w czasie i doświadczyliśmy w jakich czasach żyli nasi dziadkowie. Udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski, gdzie pochowani zostali wielcy Polacy tacy jak Władysław Reymont, Leopold Staff, Maria Dąbrowska, Jerzy Połomski, Stefan Jaracz czy Wojciech Młynarski. Ostatnim etapem naszej wycieczki był Plac Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza, Park Saski, Plac Zamkowy, Pałac Prezydencki, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca oraz Rynek Starego Miasta.

W piątek pożegnaliśmy się ze stolicą i udaliśmy się w drogę powrotną do Czarnkowa. Pragniemy raz jeszcze podziękować Panu Wiśniewskiemu za całą organizację.

UCZESTNICY WYJAZDU

e-mail: liceumwczarnkowie@o2.pl

Ranking Perspektyw

Wirtualny spacer

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.