W dniach od 6 do 10 czerwca 2022r. uczniowie klas Ib, IIb oraz IIc pojechali na wycieczkę krajoznawczo-turystyczną w rejony województwa śląskiego i małopolskiego. Główną organizatorką wyjazdu była Pani Małgorzata Urbańska, a Pani Grażyna Krueger i Pan Sławomir Krueger pełnili funkcję opiekunów. Naszą bazą noclegową było schronisko w Żywcu, należące do województwa śląskiego, a wszystkie eskapady odbywały się do województwa małopolskiego.

Po przyjeździe do Żywca, udaliśmy się na krótki rekonesans okolicy. Następnie zjedliśmy pyszną obiadokolację. Trzeba była spalić kilka kalorii. Udaliśmy się na krótki spacer po Żywcu, który był doskonałą okazją do podziwiania żywieckiej starówki czy kompleksu pałacowo-parkowego z pięknym domkiem chińskim.

Drugiego dnia czekało już na nas nie lada wyzwanie- zdobycie Babiej Góry- 1725 m.n.p.m. Spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem w Suchej Beskidzkiej i ruszyliśmy w stronę Zawoi, żeby zdobyć „Królową Beskidów”. Wejście i zejście nie należały do najlżejszych, ale nikt nie narzekał. Zwieńczeniem hektolitrów wylanego potu, były piękne widoki ze szczytu. Warto było się poświęcić i pomęczyć.

W środę udaliśmy się do grodu Kraka. Pani przewodnik czekała na nas przy placu Matejki w Krakowie. Przeszliśmy przez Barbakan i Bramą Floriańską i udaliśmy się w kierunku Starego Miasta. Zobaczyliśmy sukiennice. Zwiedziliśmy Kościół Mariacki ze wspaniałym ołtarzem głównym autorstwa Wita Stwosza oraz Katedrę na Wawelu. Zwieńczeniem naszego zwiedzania był czas wolny na Starym Rynku i możliwość skosztowania obwarzanek.

Wszyscy czekali na czwartek. To właśnie na ten dzień organizatorka naszego wyjazdu przewidziała wizytę w  parku rozrywki w Zatorze. Czas spędzony w Energylandii na długo pozostanie w naszej pamięci. Największym zainteresowaniem cieszyły się dwa rollercoastery: Hyperion i Zadra. Adrenalina osiągnęła chyba poziom kosmosu. Do tej pory uczyliśmy się o przeciążeniach na lekcji fizyki, a w Energylandii mogliśmy się przekonać na własnej skórze jak czują się piloci myśliwców czy kierowcy rajdowi.

W piątek pożegnaliśmy Żywiec i udaliśmy się do Czarnkowa.  Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w stolicy województwa dolnośląskiego- we Wrocławiu. Mieliśmy okazję zwiedzić starówkę oraz Ostrów Tumski.

Tak właśnie wyglądała nasza wycieczka. Kierujemy raz jeszcze słowa podziękowań w kierunku Pani Urbańskiej, Pani Krueger oraz Pana Kruegra za fantastyczną organizację i opiekę podczas naszego wyjazdu.

UCZESTNICY WYCIECZKI

e-mail: liceumwczarnkowie@o2.pl

Ranking Perspektyw

Wirtualny spacer

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.