W godzinach porannych, w środę 27 października 2021, uczniowie klas humanistycznej i biologiczno-chemicznej pod opieką Pań: Teresy Szwedek, Marzeny Pietraszak i Ewy Łyczykowskiej wyruszyli zwiedzać ciekawe miejsca na terenie Wielkopolski. Punktem docelowym okazała się ziemia szamotulska oraz stolica województwa- Poznań.

Na początek zwiedziliśmy Bazylikę pod wezwaniem Matki Bożej Pocieszenia i Świętego Stanisława Biskupa w Szamotułach. Następnie, mieliśmy możliwość zwiedzania Muzeum Zamek Górków, wsłuchując się w jego wieloletnią historię. Z niecierpliwością czekaliśmy na ciąg dalszy naszej podróży W kolejnych godzinach bezproblemowo dotarliśmy do miasta Poznań. Tam udaliśmy się do muzeum. Muzeum Narodowe w Poznaniu jest jednym z najstarszych, największych i najważniejszych muzeów w Polsce. Ne mogliśmy go zatem pominąć. Galeria Malarstwa oraz Rzeźby zdecydowanie zaintrygowała nas wszystkich. Zobaczyliśmy min. obrazy Jacka Malczewskiego, Stanisława Wyspiańskiego, Józefa Chełmońskiego. Czas wolny poświeciliśmy na spacerowanie po Starym Rynku i jego pobliskich uliczkach.
Potem nastąpił ekscytujący moment. Przy pomocy nawigacji w telefonach dotarliśmy do siedziby Wielkiej Spluwy. Tam każda grupa, z bronią w ręku, rozegrała w pełni bezpieczne, dynamiczne „mecze” Paintballu laserowego. Po walce, zmęczeni wsiedliśmy do autobusu. Tego wieczoru zadowoleni, z piosenkami na ustach wróciliśmy do Czarnkowa.

Jaśmina Słabig, uczennica klasy Ia

e-mail: liceumwczarnkowie@o2.pl

Ranking Perspektyw

Wirtualny spacer

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.